Bericht 3 (groen): Invitation Rudy Firlefyn - Expo - Bib. St.Niklaas.

Bericht 3 (groen): Invitation Rudy Firlefyn - Expo - Bib. St.Niklaas.

Rudy Firlefyn

Van de uiteenlopende kunststijlen die ik in mijn oeuvre
ontwaar, zijn er vier die me schijnbaar nauw aan het hart
liggen.
Mijn 'constructivistische' neigingen soms - met het
gebruik van de stabiele 109 en 120 graden - zijn duidelijk
een weerspiegeling van mijn rationele geest. De
'symbolistische' uitspattingen daarentegen - met
ondermeer het sjamanisme - zijn dan weer een perfecte
re􀃸ectie voor de dingen rondom mij die ik nog niet goed
kan uitspreken. Mijn 'allegorische' werken waren - stuk
voor stuk - therapeutisch noodzakelijk om verder te
kunnen. En mijn eigen 'omgekeerde kunst' tenslotte is
ontstaan toen ik met een kalme, rustige, attente en
opmerkzame geest keek naar alle religies en 􀃶loso􀃶eën
rondom mij.
De tentoonstelling loopt van 8 mei tot en met 14
september 2019.
de Bibliotheek, H. Heymanplein 3, 9100 Sint-Niklaas.
Open op di-vrij (10-19u) en zat-zon (9.30-12.30u)


Reacties

Populaire posts van deze blog

Willy Van Den Dorpe

Bericht 3 (rood): Thema REMAKE, de dag van het DKO, Deeltijds Kunst Onderwijs, op zaterdag 19 februari

Uitslagen jury Beeldhouwen en ruimtelijke kunst, juni 2023