Bericht 3 (zwart): UITNODIGING boekpresentatie 'Waar blijf ik met dat licht van mij' 1 maart 2018 om 20u KVS Brussel

UITNODIGING boekpresentatie 'Waar blijf ik met dat licht van mij' 1 maart 2018 om 20u KVS Brussel


Momenteel loopt er een wedstrijd ‘Fotografieprijs Johan Van Steen’ die onze scholengroep organiseert samen met CVO COOVI en Kristin Verellen, de partner van Johan. Johan Van Steen was student fotografie aan CVO COOVI toen hij overleed bij de aanslag op 22 maart in metrohalte Maalbeek. De fotografieprijs is ter nagedachtenis aan hem.
[ Meer info over de fotografieprijs => 
http://www.scholengroepbrussel.be/nl-nl/scholengroep/fotografieprijs.aspx  ]
Er wordt tevens een boek uitgegeven door Lannoo met als titel ‘Waar blijf ik met dat licht van mij’ met foto’s van Johan en gedichten van Kristin, die ze schreef tijdens haar verwerkingsproces.
Gastvrouwen van de avond zijn Friedl Lesage en Stien Michiels.  Op het programma staat een interview over het boek met Kristin alsook artistieke co-creaties met de foto’s en gedichten uit het boek door vrienden/kunstenaars.  Het geheel wordt afgesloten met een receptie. Graag inschrijven (beperkte plaatsen!) via stefanie.decraemer@lannoo.be aub.
In de KVS wordt tegelijkertijd een fototentoonstelling van Johan Van Steen gehouden. Die avond krijg je ook in sneakpreview de foto's te zien van de laureaten van de eerste Johan Van Steen fotografieprijs. Een expositie van deze foto’s start later in de maand in Bozar.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Bericht 3 (rood): Thema REMAKE, de dag van het DKO, Deeltijds Kunst Onderwijs, op zaterdag 19 februari

Uitslagen jury Beeldhouwen en ruimtelijke kunst, juni 2023

Willy Van Den Dorpe